top of page

run on the water

2010

single channel video installation

7 seconds, black and white

Dimensions variable

 

In the creation of this product, high-speed filming was employed to attempt to free from the routine sense of time and the gravitational force. At the same time, the images were enlarged markedly as an attempt of deconstructing the image’s impression “already seen” (déjà vu) and the physical sense of the audience. Our senses which constitute and determine our daily life are thus questioned and verified from multiple angles, to preserve their function of updating our perception.

Art is a medium enabling usually impossible experiences and events by fictional methods. The artist can, at his/her will, flee from oneself by taking some distance from oneself, although the artist’s self is kept preserved. In this way, the artist can coexist in the field of other individuals. We may find a large potential or positive energy in the artist’s attempt of creating a magnetic field shareable with other individuals while adopting a somewhat contradictory stance (the stance of expecting potentials from what is known to be impossible).

run on the water

2010

シングルチャンネル/ヴィデオインスタレーション

7 秒, モノクローム, サイズ可変

本作はハイスピード撮影によって、日常的な時間感覚や重力からの解放を試みると同時に映像を大きく引き伸ばし、イメージの既視感や身体感覚の脱構築をも図るものとして制作しています。基盤となり規定をもしている諸感覚を多角的に疑い検証し、知覚を更新するものとしての機能を保持する。

アートは実現不可能な経験や出来事をフィクショナルな方法によって可能にすることが出来るメディアです。自身を保ちながらも、そこから距離をおいて自由に逃れてき、他者のフィールドと同時に共存する。あらかじめ不可能と分かっているにも関わらず、そこに可能性を託すといったある種の矛盾を抱えた態度をとりながら、他者と共有できる磁場を生起させることに、大きな可能性やポジティブなエネルギーを見出すことが出来るかもしれません。

bottom of page